Beter zaken doen met je website.

Voor meer succes, schakel je klanten in.

Voor meer succes, schakel je klanten in.

Vaak denken KMO’s en zelfstandigen dat, eenmaal ze geïnvesteerd hebben in een eigen website, het internet de toverformule zal zijn om de zaken te laten boomen. Hallo Houston, let’s come to earth. Laat me hier even dit misverstand uit de wereld helpen. Een eigen website is onmisbaar indien ze goed wordt gebruikt door de eigenaar. Het is zowel een werkinstrument als een promotiemiddel. Mits een goed gebruik mag je zeker heel goede resutaten verwachten, maar als handelaar moet je er wel zelf aan meehelpen.

Maak van je klanten je promotoren.
Dit is een van de eerste zaken dat iedereen kan doen om van de eigen, nieuwe website een succesnummer te maken en om te zorgen dat de zaken erdoor verbeteren. Hoe kan je dit in de praktijk doen? Hier volgen een aantal tips die iedereen gerust kan toepassen:

1. Zorg om te beginnen dat je eigen klanten geïnformeerd worden over je website. Zet je adres op je brieven, facturen. Maar ook een toffe affiche in je zaak, of een aankondiging op de desk van je zaak zelf helpt aan de bekendmaking.
2. Verder verzamel je natuurlijk systematisch de
e-mailadressen van je klanten. Stuur hen even een berichtje om je nieuwe website voor te stellen. Geef hen alvast mee wat ze er kunnen op vinden dat voor hen van belang is en hoe ze zelf voordelig er mee kunnen mee werken.
3. Zet van tijd tot tijd
nieuwe zaken op je website, en breng je klanten ervan op de hoogte. Zo maak je ze gewend dat ze van tijd tot tijd nieuws kunnen ontdekken op je website. En als je maakt dat je promoties, speciaal aanbod, enz. een week eerder op je site staat dan in de krant, zal dit zeker je aantal bezoekers gunstig beïnvloeden. Iedereen wordt liefst eerst geïnformeerd.
4. Geef je klanten die hun e-mailadres opgeven om je nieuwsbrief te ontvangen
een extra voordeel. Dat kan b.v. eenmalig een procent korting zijn bij een volgende aankoop. Dit zal hen stimuleren om zich op te geven. Laat hen zelf hun gegevens ingeven op je website. Zo heb je er zelf geen werk aan en maak je vooral geen typfouten.
5. En als je dan met je zaak iets doet, een opendeurdag, of een verkoopactie, of een speciale aanbieding lanceren, kondig dit ook aan via je website én geef de bezoekers die je website consulteren terug
een exclusief voordeel. Wees gerust, je zal zeker meer verkopen en de mensen zullen rap weten dat er voordeel te halen is via je website.

Een goed en uitgebreid bestand van e-mailadressen is goud waard voor je zaak. Steek er dan regelmatig tijd in om adressen te verzamelen en wijzigingen aan te passen in je bestand. Om vervolgens regelmatig en systematisch dit adressenbestand te gebruiken. Want iedereen wordt graag op de hoogte gehouden, krijgt graag een voordeel en wordt graag persoonlijk aangesproken.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s