Ook een goede website kan voor u online verkopen.

Tips om online te verkopen met uw website

Met een goede website kunt u ook nieuwe klanten en bestellingen werven via het internet.

Vaak wordt gedacht dat enkel een online shop voor verkopen of nieuwe klanten kan zorgen. Dat is niet echt zo. Ook met een gewone website kan uw winkel, zaak of bedrijf commercieel winst opleveren. Op voorwaarde natuurlijk dat uw website goed gemaakt is, goed gevonden wordt door zoekmachines en dat de juiste informatie op uw website staat.

Kan een goede website voor u verkopen?
Ongetwijfeld kan dit. Elke website heeft immers een specifiek doel. Ofwel is dit informatie geven over uw zaak en producten. Maar dat kan evengoed nieuwe klanten werven zijn, of aanvragen voor folders zoeken, voor inschrijvingen voor opleidingen zorgen, enz. “Verkopen” is immers meer dan een artikel bestellen. Daarom is het belangrijk bij het opmaken van een nieuwe site om het doel van uw website goed te omschrijven.
Is een website dan hetzelfde als een online shop?
Neen, zeker niet. Een website bedoeld om informatie te geven op het internet en van daaruit reacties, aanvragen of geïnteresseerden te werven. Een webshop heeft specifiek tot doel om via het internet te verkopen. Daarom is een online shop aan meer wettelijke regels onderworpen. Ook het concept en de werking van een webshop is helemaal anders. Tenslotte komen op elke online shop een aantal specifieke toepassingen, b.v. veilige betalingen, bestelprocedure, wettelijke bepalingen, … voor die op een website ontbreken. Online verkopen via een webshop is gemakkelijker te realiseren dan met een website. Maar toch is een goede website voor elk bedrijf of winkel een commerciële troef.
Wat moet zeker aanwezig zijn op een commerciële website?
Wil een website commercieel succes opleveren, dan is het belangrijk dat de bezoekers gestimuleerd worden om “iets te doen”. Aan de ene kant is het concept (uitzicht) van uw site hiervoor belangrijk. Een commercieel opgemaakte website zal gemakkelijker reacties opleveren dan andere sites. Maar ook qua inhoud moeten bepaalde zaken zeker aanwezig zijn.
  • Er moet een duidelijke wervende tekst aanwezig zijn. Dit noemt men een Call To Action (CTA). M.a.w. vraag de bezoekers op uw site om iets te ondernemen. Meestal gebeurt dit door een bepaald iets dominant op de site te vermelden, mét een knop om te reageren. Ook een reclamebanner is een geschikt middel hiertoe. Of in bepaalde gevallen wordt de website opgebouwd rond de CTA. De call to action verschilt van zaak tot zaak. Maar het resultaat ervan wordt steeds bepaald door het doel van uw website.
  • Een duidelijke structuur van uw website verhoogt de respons bij de bezoekers. Als webdesignbureau besteedt 2TREES daarom bijzondere aandacht aan het opmaken van commercieel doordachte categorieën waar uw producten of diensten worden ondergebracht. We zorgen dat de mensen met een 2-3 klikken bij het product terecht komen waarvoor ze interesse hebben. Dit doen we stapsgewijs zodat enkel relevante informatie op het beeldscherm blijft. Alles gebeurt met oog op het bekomen van reacties van uw online bezoekers.
  • Het gebruik van commerciële teksten leidt sneller tot aanvragen en bestellingen.Commerciële teksten schrijven die daarenboven ook nog voor het internet geschikt zijn, vergt enige kennis. Het is niet altijd gemakkelijk om beide doelen te combineren. Het is belangrijk voor uw klanten om de juiste argumenten om te reageren of om te bestellen te lezen in uw teksten. Voor een commerciële site bewerken wij daarom ook de teksten die we van onze klanten binnenkrijgen zodat ze gemakkelijker opgepikt worden door zoekmachines. We houden daarbij steeds het commercieel doel in het oog zodat de bezoekers sneller verleid worden om te reageren.
  • Zorg dat uw contactgegevens op uw website permanent zichtbaar zijn en direct aanklikbaar. Dat lijkt misschien simpel, maar veel sites blinken uit door deze vitale informatie diep weg te stoppen in de lay-out. En dat is mis. Om veel reacties te krijgen, moet het zo eenvoudig mogelijk zijn om met u in contact te komen. Een goede contactpagina is daarom ook belangrijk.
  • En als laatste: wijzig regelmatig de inhoud van uw website. Dat is heel belangrijk om goed gevonden te worden door de zoekmachines. Sites die vaak nieuwe tekst krijgen, worden hoger vermeld in de zoekresultaten. Maar ook voor bezoekers is dit belangrijk. Wie slim te werk gaat, kijkt de analysegegevens van zijn site na. Door de meest gebruikte zoekwoorden in uw teksten te verwerken, worden meer bezoekers aangetrokken. Vaak wijzigende sites kunnen beter inspelen op de wensen van hun klanten. Ze bieden telkens nieuwe zaken aan zodat de bezoekers vaker terugkeren. En hoe meer bezoekers of hoe vaker men op uw website surft, hoe gemakkelijker u nieuwe klanten of bestellingen kunt krijgen.
Tot slot.
Een professioneel gemaakte website is essentieel om veel winst te bekomen uit het internet. Maar niet alleen het opmaken van een site zelf is belangrijk. Ook goed advies voor een commerciële indeling en slim opgemaakte teksten zijn extra troeven die u geld kunnen opleveren.
Bent u aan een nieuwe website toe, of bent u niet echt tevreden over het resultaat van uw huidige site, neem nu vrijblijvend contact op met Patrick (T 0495 935 325 – Epatrick@2trees.be). Wij kijken graag samen met u naar de mogelijkheden en kostprijs van een goede commerciële website of online shop.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s