tips succesvolle website

Elke website die goed gevonden wordt door de zoek-
machines levert klanten, opdrachten en winst op.

Een website is geen eindpunt voor uw bedrijf. Het is heel belangrijk om met uw zaak doeltreffend op het internet aanwezig te zijn, net zoals vlot gevonden worden door de zoekmachines. Een website is immers een modern werkinstrument. Hoe meer u zelf met uw website werkt, hoe meer mensen uw site zullen bezoeken. En hoe meer winst u zal halen uit uw website.

Waarom moet u zelf werken met uw website?
Uw website is een permanente bron van informatie over uw bedrijf, producten of diensten. Iedereen kan deze via het internet consulteren. Daarom moet de informatie op uw site steeds correct en up-to-date zijn. Door zelf constant uw website te gebruiken zal u snel ontdekken wat niet meer actueel is en kunt u dit direct aanpassen. Bovendien is het heel eenvoudig om (toekomstige) klanten door te verwijzen naar uw site voor meer informatie. Zo leren ze de weg kennen naar uw bedrijf op het internet.
Een goed middel om zelf uw site te gebruiken is zorgen dat uw website automatisch opent bij het aanklikken van een browser. Dat kunt u in de standaardinstellingen meegeven. Vraag ook uw medewerk(st)ers om dit in te stellen op hun eigen computer. Vraag tenslotte aan uw mensen om bij elk gesprek minimum eenmaal uw website te vernoemen. Dat is heel doeltreffend om veel bezoekers attent te maken op uw site.
Vijf goede tips voor succes met uw website.
Een goede website is voortdurend in beweging. Teksten worden aangepast, nieuwe acties of voorstellen worden toegevoegd, de recentste foto’s krijgen er een plaats, enz. Vaak de inhoud wijzigen is goed voor de plaats van uw website in de zoekresultaten. Een site waarvan de inhoud vaak wordt aangepast, duidt op een actieve, levendige zaak. Zo’n website staat automatisch hoger in de zoekresultaten. Maar dat is niet alles. U kunt meer doen:
  • Plaats elke week tot veertien dagen een actueel bericht op uw site.
    Bezoekers op uw site, en zeker goede klanten, zijn geïnteresseerd in uw zaak.Ze vinden het beslist frustrerend als ze iedere maal dezelfde teksten lezen bij hun online bezoek. Geef daarom regelmatig nieuws over uw bedrijf en over de randzaken, b.v. tips voor een goede bereikbaarheid bij wegenwerken, een bijzondere erkenning door een merk of leverancier, een medewerker die een speciale opleiding volgde, …Een ideaal middel hiervoor is een berichtenvenstertoevoegen aan uw website. Zo kunt u zelf snel, eenvoudig en mooi de inhoud van een deel van uw (bestaande) website aanpassen. En hoeft u niet telkens opnieuw naar uw webbouwer voor die aanpassingen.
  • Plaats de antwoorden op vaak voorkomende vragen op uw website.
    Vaak voorkomende vragen betekent dat veel mensen hier meer over willen weten. Door de vragen én de antwoorden op uw website te vermelden, vermijdt u veel telefoons om uitleg. Dat is bovendien nuttige informatie over uw producten of diensten. Uw online bezoekers zullen dit zeker op prijs stellen.
    De beste manier is om een FAQ pagina (vaak voorkomende vragen) toe te voegen aan uw website. Iedereen weet immers waar FAQ voor staat en welke informatie er hier vermeld wordt. Ook voor bestaande websites is dit een extra troef.
  • Vraag uw online bezoekers via uw website om een actie te ondernemen.
    U heeft dan al een mooie, moderne website en toch krijgt u niet veel reacties viahet internet. Heel waarschijnlijk is het uw bezoekers niet geheel duidelijk waarvoor, en hoe, ze bij u zaken kunnen aanvragen. Nodig daarom uw online bezoekers uit om te reageren: iets aan te vragen, een bestelling te plaatsen, een folder te laten toesturen, …Een heel doeltreffend middel is een CTA-banneraan uw site toevoegen die uw online bezoekers uitnodigt om een actie te ondernemen. Dit noemt men ook CTA (call to action). Een goede CTA vraagt de mensen om datgene te doen waarvoor uw site gemaakt is, nl. reacties binnenkrijgen.
  • Pas de inhoud van uw site 2 tot 4x per jaar aan.
    De meeste bedrijven kennen een zomer- en een winterseizoen. Winkels en seizoensgebonden handelszaken rekenen ook in seizoenen. En natuurlijk weten uw klanten wanneer de producten van een nieuw seizoen beschikbaar zijn. Dat kunt u zien aan de statistieken van uw website: telkens een seizoen wijzigt, is er een toename aan bezoekers op uw website. De mensen willen snel de nieuwste producten of trends kennen.Daarom is het heel verstandig om de inhoud van uw eigen website minimum 2 tot 4x per jaar aan te passen voor hetkomende seizoen. Voor seizoensaanpassingen voor winkels heeft 2Trees een vaste prijs om de nieuwe collectie, merken, kleuren en links aan te passen. Vraag er ons gerust naar.
  • Laat uw website jaarlijks opnieuw optimaliseren voor het internet.
    Zoekmachines reageren op de inhoud (woorden) van een website. Maar minstens even belangrijk is de SEO (zoekmachine optimalisatie) van uw site. Een goede, doeltreffende SEO zorgt er voor dat de zoekmachines nog beter en sneller weten wanneer uw website getoond moet worden bij bepaalde zoekopdrachten. Om de prestaties van uw website op het internet te verbeteren of op peil te houden, is het aan te raden om elk jaar een update uit te voeren van de SEO van uw website. Merken kunnen veranderen, nieuwe artikels kunnen populair worden, … dat speelt allemaal mee.
    2Trees kan u helpen met een doeltreffende, op maat gemaakte SEO voor een nieuwe of een bestaande website. Ook voor de update van de bestaande optimalisatie kunt u bij ons terecht. Voor meer informatie of voor een afspraak, contacteer nu Patrick op patrick@2trees.be of via telefoon 0495 935 325.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s