6 succes-tips voor een perfecte online shop.

Succestips voor productpagina's.

Met deze 6 succestips worden uw online klanten verleid om uw producten aan te kopen.

Er zijn evenveel online shops als er handelszaken zijn. Elke webshop heeft meestal zijn eigen sfeer en uitzicht. Evenzeer is het waar dat niet elke internetwinkel even goed draait. Toch zijn er een aantal essentiële zaken die op elke succesvolle webshop aanwezig zijn. Hier volgen de zes succestips voor een perfecte online shop.

Wat kenmerkt een goede online shop.

De meeste handelaars zullen spontaan een lijstje voorwaarden opgeven: goed gevonden worden, gemakkelijk in gebruik, vlot navigeren, … Dat is zo, maar consumenten zullen u iets anders vertellen. De mensen kopen nl. vlotter op online shops die er aantrekkelijk uitzien, duidelijk de informatie over de producten weergeven en die verleiden tot kopen. Voilà. Dat is dus iets anders, maar wel belangrijker dan de (technische) criteria die vaak door webbouwers en handelaars worden gehanteerd. Uiteindelijk is het de consument die scherprechter is in het oordeel over goede webshops. Want het zijn de mensen zelf die online aankopen. Dus hebben zij altijd gelijk.

Een professionele webbouwer houdt hiermee dus rekening en kan perfect de technische specificaties verzoenen met de wensen van de eindklant. Dat is een (weinig genoemde) reden om de ontwikkeling van uw online shop toe te vertrouwen aan een goede online partner die over ervaring met online verkoop beschikt.

6 succestips voor een perfecte webshop.

De kern van het succes van een online shop vormen de productpagina’s zelf. Het doel van een webshop is immers steeds verkopen. En precies op deze productpagina’s staat de informatie die een online klant nodig heeft om tot aankoop over te gaan. De productpagina’s van uw webshop zorgen er m.a.w. voor dat de klant een product of dienst online bestelt. Reden genoeg dus om met de volgende 6 tips voor een succesvolle productpagina rekening te houden.

  • Zorg voor super verzorgde afbeeldingen van uw producten of diensten.
    Net zoals in een werkelijke winkel willen de mensen ook online de artikels zo goed mogelijk zien en kunnen keuren vooraleer over te gaan tot aankoop. Om een product perfect te tonen worden afbeeldingen gebruikt. Zorg er dus voor dat de foto’s van een artikel kwaliteitsvol zijn en dat het product uit meerdere hoeken getoond wordt. Zet het artikel vrij tegen een neutrale achtergrond (gedetoureerd) en zorg dat er geen kleurverschillen of grootte verschillen zijn.
  • Geef alle mogelijke informatie direct bij het product weer.
    Alle informatie is natuurlijk veel, maar wel noodzakelijk indien u succes wilt hebben. U staat immers niet bij uw online klant om uitleg te geven of om te overtuigen. Daarom is het noodzakelijk om de productinformatie goed te structureren. Scheid commerciële info van de technische specificaties. Zorg ook dat de belangrijkste informatie voor een klant op een webpagina past zonder scrollen. En maak dat uw klant gemakkelijk andere informatie kan opvragen.
  • Vermeld duidelijk de voorraad en de bestelmodaliteiten bij elk product.
    Door de voorraad mee te geven, verzekert u de klant dat het product snel zal geleverd worden bij bestelling. En met de bestelmodaliteiten ziet uw online klant hoe en wanneer hij / zij het product kan verwachten. Dat vermijdt zeker onnodige frustratie. Want als deze info ontbreekt, zal een online koper gegarandeerd de volgende dag zijn bestelling verwachten.
  • Verleid uw klant door relevante extra’s te vermelden bij een product.
    Door extra informatie bij een product op te geven, nodigt u uw online klant uit om andere, relevante producten die verband houden met zijn aankoop, bij te kopen. Enerzijds is dit een goede dienst naar uw klant toe die deze info echt wel apprecieert. Anderzijds verhoogt u zo natuurlijk uw omzet en de verkoopsrotatie van uw producten. Zo kunt u voor elk artikel b.v. gerelateerde (bijhorende) producten opgeven of meegeven dat “klanten die dit artikel aankochten ook interesse hebben voor…”
  • Zet bij elk artikel een duidelijk “Koop”-knop.
    Maak het uw klant super eenvoudig om de producten van zijn keuze aan te kopen. Zorg dat hij op het moment dat hij goesting heeft, met 1 beweging uw product in een winkelmandje kan steken. Ideaal hiervoor is een opvallende knop in een specifieke, eigen kleur en grootte. En plaats deze dominant bij elk artikel op uw webshop.
  • Zorg voor gadgets die uw klanten leuk vinden en die commercieel iets opleveren.
    Klanten worden graag verleid, ook online. En ze geven ook graag hun mening of vertellen hun vrienden over recente aankopen. Ideaal hiervoor zijn de sociale tools van een webshop. Verlanglijstjes zorgen voor extra mensen op uw webshop en voor uw klant die vaak terugkeert. En met een tell-a-friend knop, facebook – twitter- google+ knop worden uw producten onder de aandacht van nieuwe klanten gebracht. En een goede rating van een artikel kan zeker ook mensen over de streep trekken.

Besluit.

Onlne klanten kopen graag op online shops die er aantrekkelijk uitzien, duidelijke en volledige informatie bevatten en die verleiden om aan te kopen. Bovenstaande 6 tips zijn essentieel voor het succes van elke goede webshop. Voor informatie over de mogelijkheden of een offerte voor een goede webshop, neem vrijblijvend contact op met 2TREES.

Patrick Puype – www.2trees.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s