Vijf tips voor succesvolle online reclame.

5 gouden tips voor een succesvolle online reclame.

Met deze 5 praktische tips wordt online reclame kinderspel.

Steeds meer ondernemers, middenstanders en winkeliers ontdekken de voordelen van online reclame. Soms zijn de resultaten fantastisch goed. Andere keren had men er meer van verwacht. Moet u “geluk hebben”? Niet echt. In dit artikel krijgt u 5 goede tips voor succesvolle online reclame.

Wanneer is online reclame een goede beslissing?
Online reclame is eigenlijk altijd een verstandige besluit. Wie veel resultaat wil halen uit internetpromotie houdt best rekening met een aantal regels. Enerzijds moet u ten alle tijde zorgen dat uw adresbestanden op punt staan. Enkel zo kunt u de juiste mensen aanspreken met een passende boodschap. De tijd dat 1 bericht gerust naar een paar duizend adressen kon worden gestuurd, is nu echt wel voorbij. Anderzijds moet de boodschap aan een aantal regels voldoen wilt u scoren via het internet. En dit heeft u zelf in de hand bij het opmaken van uw reclame-aanbod. Waar moet u zeker op letten?

Vijf tips voor succesvolle online reclame.
Het internet kent een eigen realiteit. Consumenten die informatie via het internet opzoeken, bekijken en beoordelen boodschappen, teksten en aanbiedingen anders dan zij een folder of een advertentie lezen. Hieronder volgen de vijf belangrijkste regels die u moet naleven om een succesvolle online reclame op te maken.

  • Het internet is een vluchtig medium. Berichten die de mensen online bereiken worden hoogstens 1 tot maximaal 2 dagen onthouden. Dat is het geval voor e-mailings, sociale mediaberichten, internetreclame zoals banners, google reclame, enz. Het is dus best om de mensen direct te doen (laten) reageren op online aanbiedingen.
  • Wie online een bericht binnenkrijgt, leest dit eigenlijk niet (grondig). Onderzoek leert dat de mensen deze berichten “zien”, eigenlijk een soort scannen. Op basis van de indruk die men spontaan ervaart, beslist men om er aandacht aan te besteden of niet. Daarom is een mooi, modern algemeen uitzicht van uw online reclame heel belangrijk.
  • De opmaak van de tekst kan uw online reclame maken of kraken. Zorg dat uw (reclame-) boodschap duidelijk uit de e-nieuwsbrief naar voor komt. Maak een opvallende titel waarbij de mensen spontaan reageren: “Ook ik!”. Tussentitels, vetregels, kernzinnen in opvallende letters, … dat alles maakt dat de mensen met diagonaal lezen uw bericht assimileren.
  • Voordelen doet de mensen reageren. Hoe interessanter uw aanbiedingen, hoe groter de positieve respons zal zijn. Maar ook hoe exclusiever uw aanbod, hoe sneller respons kan worden verwacht. Daarom is het altijd goed om te vermelden dat het aanbod voor een beperkt aantal geldt of gedurende een heel beperkte periode. Twijfelen wordt zo uit den boze.
  • Tegenwoordig zijn de sociale media alomtegenwoordig. Zeker voor online wedstrijden is het zonder meer interessant om de aanbiedingen van uw e-mailings ter zelfde tijd ook via de sociale media te verspreiden. Facebook, twitter, google+ e.a. hebben een aantal mogelijkheden om voor een hefboomeffect te zorgen.

Besluit.
Online reclame is een heel interessante manier om uw bedrijf, uw producten of uw diensten te promoten. Het koppelt een lage kostprijs per contact aan een hoge snelheid van uitvoering en een perfect meetbaar resultaat. Met bovenstaande richtlijnen kunt u, na een paar keer proberen, zeker een fantastisch internet aanbod opmaken. Voor de lay-out en de uitvoering doet u best beroep op een partner met kennis van zaken.
Voor meer informatie over een online reclame-actie voor uw onderneming of voor een concrete prijsofferte neem nu vrijblijvend contact op met 2TREES.

Patrick Puype – www.2trees.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s