Hoe internetten consumenten in België?

Het internetgedrag der Belgen.

Enkel professionele webpagina's kunnen online surfers en kopers bekoren.

Het internet is onmisbaar voor elk modern bedrijf, winkel of zaak. Via het internet deelt u informatie, foto’s of promotie-acties met uw klanten. Om online het meeste succes te bekomen, houdt u best rekening met het surfgedrag van de mensen. Hoe internetten consumenten in België en hoe kunt u uw online resultaat verhogen? Een aantal online tips leest u hier.

Waarom surfen mensen op het internet?
Lange tijd werd aangenomen dat mensen het internet gebruikten om informatie op te zoeken of om producten of diensten te kopen. Dat is natuurlijk ook zo. Alleen is dit niet de enige reden om te surfen. Liefst 75 % van de volwassenen surft op het internet zonder specifieke reden. En bijna 60 % gebruikt het internet gewoon om tijd te doden of om plezier te maken. Het grootste deel van de tijd surfen de mensen dus doelloos op het internet.

Nu blijkt ook dat het doelloos surfen afneemt naarmate de internetter ouder wordt. Op een willekeurige dag zitten meer dan 50 % van de 18 tot 30-jarigen op het internet om plezier te maken of gewoon om de tijd te doden. Van de 50 tot 65-jarigen is het aantal gedaald tot rond de 30 % en van de 65+ ers surft maar een goede 10 % doelloos rond op het internet. Toch is dit een belangrijke groep mensen die blijkbaar internetten zonder specifiek iets te zoeken.

Goede tips om uw online succes te vergroten.
Tussen de 30 à 50 % van de actieve bevolking die doelloos surft op het internet, dan zorgt u best dat uw website, online shop of online reclame goed opvalt op het internet. Op het internet heeft niemand tijd. Bovendien staat men snel klaar om te (ver)oordelen. Dus wie het internet voluit wil gebruiken om de eigen zaak vooruit te helpen, houdt best rekening met de volgende online reclametips.

  • Maak dat uw internetaanbod goed opvalt en er mooi uitziet.
    Het visuele is enorm belangrijk op het internet. Enkel professioneel gemaakte webpagina’s trekken online mensen aan. Niet alleen de opbouw is belangrijk, maar ook de plaatsing van de foto’s, hun formaten, de gebruikte kleuren, de stijl van de webpagina en de verhoudingen. Een professionele webpagina ziet er professioneel uit in elk detail.
  • Zorg dat ze de aandacht trekt en nieuwsgierig maakt.
    Goede titels zijn belangrijk. Een vlot lezende zin die zowel de aandacht trekt als nieuwsgierig maakt, is een must. Hou ook rekening met veel gebruikte zoekwoorden bij de opbouw van uw hoofdtitel. En zet de must van uw aanbieding duidelijk in de eerste paragraaf.
  • Maak elke aanbieding te mooi om waar te zijn.
    Een aanbieding die echt niemand kan weigeren werkt ook op het internet. Want bij zo’n aanbod kan men echt niet twijfelen. Stel daarom zorgvuldig de troeven of het voordeel van uw actie samen en vermeld het duidelijk vanuit het standpunt van de online koper.
  • Maak enkel acties voor snelle beslissers.
    Het internet is een snel medium. Het is de plaats bij uitstek om impulsaankopen te bekomen. Daar speelt u best op in. Maak duidelijk dat de directe actie het verstandigste is en dat wachten te laat kan zijn. Beperk dus uw aanbieding in aantal en in de tijd.
  • Zorg dat surfers u snel en eenvoudig contacteren.
    Het internet is de plek waar alles met een muisklik kan gebeuren. Zorg er dan ook voor dat men op uw aanbieding kan ingaan met een druk op de knop. Maak het zo eenvoudig mogelijk om te bestellen en vermijd alle ballast of onnuttige acties. Een te omslachtige werkwijze is de meest voorkomende oorzaak waarom veel klanten hier nog afhaken.

Besluit.
Het internet biedt fantastische mogelijkheden om online zaken te doen. Om online succes te hebben is het meer dan ooit noodzakelijk om dit professioneel aan te pakken en om uw boodschap op de juiste manier op het internet te tonen. Wilt u meer halen uit het internet voor uw bedrijf, zaak of producten? Neem vrijblijvend contact op met 2TREES voor een afspraak.

Patrick Puype – www.2trees.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s