De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief

De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

Het internet is ideaal op snel, goedkoop en doeltreffend reclame te maken voor uw bedrijf, uw producten of diensten. In de praktijk stellen we vast dat sommige e-promotie meer resultaat oplevert dan andere. Hoe komt dit? En waar moet u zeker op letten?

Wat is een goede nieuwsbrief?

Dat is vrij simpel. Men spreekt van goede nieuwsbrief als het resultaat aan de gestelde verwachtingen beantwoordt. Dat kan b.v. geplaatste orders zijn of nieuwe klanten werven. Maar dat kan net evengoed aanvragen voor folders of iets anders zijn. Toch zijn er een aantal zaken die voorkomen op elke doeltreffende nieuwsbrief: De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

Naast de 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief wordt uw e-promotie best goed geschreven. Ook daarvoor bestaan een aantal handige tips. Zie ook het artikel “Tips voor een goede nieuwsbrief”.

De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief.

Naast een professioneel uitzicht, vlot leesbare tekst en correcte verzending zijn volgende elementen onmisbaar voor een goede nieuwsbrief. Het kan gebeuren dat er slechts 3 of 4 kunnen toegepast worden. Dat is niet erg. Maar streef er wel telkens naar om zoveel mogelijk van deze elementen te gebruiken.

  • Zorg voor een aansprekende titel. De titel is van heel groot belang omdat de mensen op basis van deze tekstregel beslissen of ze uw nieuwsbrief willen lezen. Zorg voor een duidelijke, aantrekkelijke en aansprekende zin. Zorg ook dat de mensen hierop automatisch antwoorden: “Ja, dat wil ik ook!”.
  • Formuleer uw boodschap in klare en duidelijke woorden. Zorg ervoor dat uw verhaal vlot leest en als aangenaam ervaren wordt. Vermijd nietszeggend proza, lange zinnen of herhalingen. Schrap alles wat niet strict nodig is uit uw basistekst. Zie ook het artikel “Hoe schrijf je goede teksten voor het internet?
  • Zet duidelijk het voordeel voor uw klant in de verf. Heel eerlijk, de mensen kopen ofwel speciale prijzen of voordelen via het internet. Maak dus zeker dat dit voordeel sterk opvalt, zelfs voor wie uw nieuwsbrief niet echt geconcentreerd leest.
  • Werk steeds met een beperkte geldigheid. Een actie die slechts 14 dagen of een week duurt, nodigt niet uit om lang na te denken. Want in internetland is uitstel meestal zeker afstel. Maak ondubbelzinnig duidelijk dat snel reageren belangrijk is.
  • Vraag ook altijd om reactie van uw klant. Zorg er zeker voor dat er geen misverstand kan bestaan. Vraag uw klanten om nu te bestellen, of om nu de nieuwe brochure aan te vragen, enz. Dat is een vaak voorkomende fout. Het is maar de vraag of het wijs is om een klant te laten raden naar de bedoeling van uw bericht.

Besluit.

Een goede nieuwsbrief schrijven vergt zeker kennis en ervaring. Met De 5 elementen voor een succesvolle nieuwsbrief lukt het zeker na een aantal keer proberen. Denk er ook aan dat de manier van opbouwen, de gebruikte foto’s en het professioneel versturen van een nieuwsbrief bijdraagt tot het succes van uw nieuwsbrief. Daarom is het altijd een goed idee om even contact te nemen met een goede partner.Voor meer informatie, contacteer 2TREES.

Patrick Puype – 2trees.be

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s