Voordelen van een commerciële landingspagina.

Een commerciële landingspagina levert goed geld op.

Een commerciële landingspagina levert goed geld op.

Soms heeft u iets extra te vertellen. Of u vindt die website van een collega net ietsje professioneler. Dan is een goede extra landingspagina voor uw website misschien de aangewezen oplossing. Welke zijn de Voordelen van een commerciële landingspagina en wanneer maakt u er goed gebruik van, dat leest u in dit artikel.

Wat is een speciale landingspagina?

Op de meeste websites komt u toe op de home-pagina. Daar staat meestal wat uitleg over het bedrijf zelf of over de producten. Via de navigatieknoppen gaat u dan dieper op de website de gewenste informatie halen. Dat is prima, maar soms wilt u eerst de aandacht van de bezoekers op iets anders focussen. Dan bieden de Voordelen van een commerciële landingspagina soelaas.

Zo’n landingspagina is een extra pagina die voor de home-pagina van een website wordt geplaatst. De bezoekers op uw site komen dus eerst hier op voordat ze op de werkelijke site terechtkomen. Zeg maar een 0-pagina als het ware. In een aantal specifieke gevallen is de kostprijs meer dan zijn geld waard.

Voordelen van een commerciële landingspagina.

Een extra pagina moet dus steeds een specifieke functie vervullen. En deze functie moet anders zijn dan hetgeen met de normale navigatie en de structuur van de website wordt bereikt. M.a.w. als er geen speciale reden is of geen specifieke toepassing wenselijk is, hoeft zo’n 0-pagina niet. Een extra landingspagina is voor een website heel nuttig:

  • Voor de specifieke promotie van een product of dienst. Ze wordt heel aantrekkelijk ontworpen, bevat een wervende kop, een supermooie sfeerfoto en een commerciële beschrijving. De bezoekers op uw website kunnen kiezen om verder door te gaan naar uw website of om direct het product of dienst te bestellen. Om het commercieel resultaat te verhogen, wordt er meestal ook een reclamebanner in dezelfde stijl toegevoegd aan de website zelf. De resultaten zijn ook beter als zo’n landingspagina regelmatig wijzigt.
  • Om extra bezoekers naar uw website te leiden. De tekst van een goed doordachte landingspagina kan perfect worden geoptimaliseerd voor uw activiteit of uw bedrijf. Door in enkele zinnen gebruik te maken van de belangrijkste zoekwoorden waarmee u wilt gevonden worden, verhoogt u de opmerkzaamheid van de zoekmachines. Hierdoor komt uw hoger in de zoekresultaten te staan en bereikt u meer potentiële klanten.
  • Om de volledige aandacht op een product of dienst te vestigen. Een extra landingspagina is het eerste wat bezoekers zien. Dan is hun aandacht meest geconcentreerd. Door de professionele opmaak en een goed evenwicht tussen reclametitel, mooie foto en voordelen kunnen zelfs impulsaankopen worden uitgelokt. In elk geval blijft uw reclameboodschap langer in het geheugen van uw bezoekers. Daarom is een extra landingspagina ook heel verstandig om uw offlinereclame (advertenties, folders, billboards, affiches, …)  te ondersteunen.
  • Ook als toegangspoort tot verschillende delen van uw website is een extra landingspagina aangewezen. Een bedrijf met filialen kan op de eerste pagina van hun site de verschillende productie- of verkooplocaties voorstellen en hier de bezoekers laten doorklikken naar de deelsite van de entiteit zelf. Handelszaken met diverse grote categorieën producten kunnen de mensen via een landingspagina laten “voorsorteren”. Dit verhoogt het navigatiegemak en het surfcomfort van uw bezoekers, en dus ook uw commercieel resultaat.

Een extra commerciële landingspagina is NIET nuttig als er geen specifieke reden is om ze te plaatsen. Klinkt misschien banaal, maar kijk maar eens hoe vaak u een site ziet met op de eerste pagina “Welkom op deze site en klik hier op verder te gaan” of waar enkel de bedrijfsgegevens en een foto op staan. Soms wordt een extra pagina gebruikt om enkel een taal te laten kiezen. Dit kan perfect worden gestuurd via de gewone opmaak van de website zodat dit niet echt nodig is.

Besluit.

Een goede extra landingspagina kan het commercieel succes verhogen van een website doordat de aandacht van de bezoekers beter kan gefocust worden of doordat het gebruiksgemak van uw site verbetert voor de bezoekers. Om een goed resultaat te bekomen, is het wel noodzakelijk dat ze professioneel en doordacht wordt ontworpen.

Voor meer informatie over een goede landingspagina voor uw website of webshop contacteer vrijblijvend Patrick (T 0495 935 325, E patrick@2trees.be).

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s