Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.

Tips om uw online promotieacties te verbeteren.

Tips om uw online promotieacties te verbeteren.

Wie eenmaal de stap gezet heeft naar online promotie, kijkt snel naar Google reclame om zijn bedrijf, producten of diensten via het internet te promoten. Maar adverteren via Google biedt heel wat meer dan promotie alleen. Hoe Goed gebruik maken van Google Adwords informatie leer je in volgend artikel.

Welke voordelen biedt online promotie?

Promotie maken via het internet is snel, doeltreffend, goedkoop en perfect meetbaar. Een heel interessant middel is de Google reclame die geplaatst wordt naast de zoekresulaten. Vorige week kreeg u een aantal nuttige tips om goed te starten met een nieuwe Google campagne (zie artikel: Goed starten met een nieuwe Google reclame). Maar teveel mensen blijven hangen bij het van tijd tot tijd nakijken van de campagne an sich. Ze controleren of er nog vertoningen zijn, hoeveel budget er verbruikt is en (heel soms) welke zoekwoorden er meest gebruikt worden. Dat is jammer, want een online advertentiecampagne levert heel wat meer bruikbare informatie op. Hoe kunt u Goed gebruik maken van Google Adwords informatie en wat kunt u er mee doen?

Goed gebruik maken van Google Adwords informatie.

Google zelf (de zoekmachine) en Google Adwords (de online advertenties) hebben een aantal instrumenten die de prestaties van uw reclame bijhouden en die het gedrag en de trends van uw bezoekers in kaart kunnen brengen. Het komt er dus enkel op aan om deze marketinginformatie goed te analyseren en correct te interpreteren.

  • Via de uitgebreide rapportmogelijkheden van Google Adwords kunt u vrijwel alle gewenste informatie over zoekwoorden, doorklikratio’s, budget, … in kaart brengen. Gebruik de standaardrapporten voor uw campagnes of stel zelf uw rapport à la carte samen. U kunt deze rapportage gebruiken om de zoekwoorden van uw campagnes uit te breiden en te verbeteren. De rapporten vindt u via “Bedieningspaneel en Bibliotheek” van uw campagne. Op deze manier kunnen conversies tot 30 – 35 % stijgen.
    Nog een tip: koppel een goed analyseprogramma aan uw website en gebruik ook deze gegevens om nieuwe zoekwoorden in te bouwen.
  • Blijf constant de zoekwoorden optimaliseren van uw campagnes. Stel u niet te snel tevreden met wat u reeds heeft, maar werk uw lijsten bij met synoniemen, meervoudsvormen, samenstellingen en woordcombinaties, enz. Gebruik alle informatie over het bezoekgedrag van uw klanten en blijf voortdurende de prestaties van uw campagnes beoordelen. Hierdoor zal uw kostprijs per bezoeker dalen en de kwaliteit van uw campagne verhogen. Zie ook het artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame.
  • Speel in op de actualiteit om meer bezoekers aan te trekken. Onderzoek leert dat gebeurtenissen die in de media komen, leiden tot pieken qua opzoekingen op het internet. B.v. in de periode van de Mexicaanse griep waren zoekopdrachten met deze woorden en aanverwante termen top. Maar ook een aangekondigde spoorstaking leidt automatisch tot extra zoekverkeer. Voeg nu actualiteit gerelateerde zoekwoorden toe aan uw campagne en u mag een (tijdelijk) meereffect verwachten dat kan oplopen tot 15 à 20 %.
  • Gebruik de kernwoorden van andere mediacampagnes om uw Google advertenties te verbeteren. En radio- of TV spot voor een product of dienst, een advertententiecampagne in kranten of tijdschriften, een folder- of flyeractie in een regio, … Elk reclamemedium draait rond een aantal herkenbare kernwoorden. Dus zoek deze op en bouw ze in voor uw eigen online campagnes. Men heeft nl. vastgesteld dat de consumenten precies deze kernwoorden onthouden en gebruiken om informatie op het internet op te zoeken.
  • En omgekeerd, gebruik zelf de 10 populairste zoekwoorden om uw eigen communicatie met uw klanten te verbeteren. Gebruik ze voor uw website, in uw advertenties, folders, displays voor toonbank of beursstand, enz. Want precies deze top zoekwoorden zijn de taal van uw klanten zelf. Op deze manier wordt uw bedrijf, producten of boodschap direct opgepikt en verstaan en zal het resultaat van uw promotieacties sterk verbeteren.

Besluit.

Via het internet promotie voeren is heel direct, snel en levert een schat aan gegevens op. Door deze praktijkinformatie terug te gebruiken om uw online campagnes te verbeteren, verhoogt u stelselmatig de rentabiliteit en de efficiëncy van uw reclame. Maar door deze info door te trekken in al uw marketing communicatie kunt u uw totale bedrijfsresultaten sterk verbeteren.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s