Goed starten met een nieuwe Google reclame.

Google Adwords laat uw producten of diensten opvallen.

Google Adwords laat uw producten of diensten opvallen.

Informatie haalt men tegenwoordig in de eerste plaats van het internet. De zoekmachine Google heeft hier een bepalende rol in gespeeld. Soms zegt men dat alles online te vinden is. Daarom kan een Google advertentie een heel verstandige beslissing zijn. Maar nieuwe Google adverterteerders weten meestal niet hoe Goed starten met een nieuwe Google reclame. Hier volgen enkele tips.

Waarom is een Google advertentie zo doeltreffend.

Dat het internet door nagenoeg iedereen zo vaak wordt gebruikt om informatie te zoeken, is voornamelijk te danken aan Google. Voor Google zat alle informatie in vakjes gebundeld. De consument moest dus zelf denken in welke rubriek van een portaalsite hij moest zoeken. Er waren verschillende overzichtsites en nog geen standaard. Elk deed zo’n klein beetje zijn ding. Google draaide dit om. Het gebruikte slechts 1 zoekvenster waar de mensen moesten intypen wat ze zochten. En Google zag het als zijn taak om zo snel mogelijk de correcte (relevante) informatie op het scherm te toveren. Een revolutie voorwaar.

En de consument smaakte deze aanpak. Daarom is Google nu uitgegroeid tot de nummer een om op een snelle, klantvriendelijke manier informatie op het internet te zoeken. Wereldwijd gebruiken meer dan de helft van de mensen Google als zoekmachine. Daarom is adverteren via Google heel doeltreffend, relatief goedkoop en heel flexibel. Maar hoe moet een nieuwe adverteerder Goed starten met een nieuwe Google reclame. Deze week geven we u vijf tips om een goede google adwordscampagne te bouwen. Volgende week gaan we wat dieper in wat u met de resultaten kunt aanvangen.

Goed starten met een nieuwe Google reclame.

Om een heel doeltreffende google campagne te ontwerpen, moet u een paar zaken weten. Meestal maakt men de fout om altijd op de eerste plaats te willen staan of om zoveel mogelijk kliks te krijgen. Dat kost geld en levert weinig op. Het sleutelwoord voor een goede google reclame is relevantie en kwaliteit. (zie ook artikel: Het geheim van een efficiënte Google reclame)

  • Maak uw Google advertentie voor positie 3 tot 5. De eerste twee posities zijn topposities, kosten veel per klik. Ze worden meestal ingenomen door grote merken of kapitaalkrachtige bedrijven. Onderzoek leert dat mensen die een product of dienst zoeken, meestal de eerste 5 advertenties aanklikken om informatie te krijgen. Daarom leveren de google advertenties op 3 tot 5 bijna even veel bezoekers op, alleen zijn ze een pak goedkoper.
  • Maak verschillende advertenties voor een campagne. Eenheidsworst is meestal goedkoop (gemakkelijk) maar smaakt niet het beste. Koppel verschillende advertenties aan een google campagne zodat de mensen beter worden aangesproken. Na verloop van tijd zal Google enkel de beste advertentie vertonen, waardoor uw kostprijs per klik zal dalen.
  • Durf ook eens neen zeggen. Dat doet u door het blokkeren (uitsluiten) van zoekwoorden die helemaal niet van tel zijn voor u. B.v. indien u niets gratis heeft, blokkeert u best alle zoekopdrachten van mensen die gratis producten of diensten zoeken. Zo vermijdt u vertoningen / kliks van consumenten waar u geen aanbod voor heeft. Vermijd dus kliks waar u zeker niets aan heeft.
  • Vertoon uw google advertentie enkel aan uw doelgroep. Niet iedereen is een potentiële klant. Denk daarom goed na waar uw mogelijke klanten zitten en hoe u ze via het internet kunt bereiken. Een heel efficiënt middel is om de regio te verfijnen waar uw advertentie mag verschijnen. Bent u een buurtwinkel die voor een algemeen product reclame maakt, beperk dan de verschijningsregio tot b.v. 15 km. in uw buurt. Maar ook voor online verkoop is het meestal slim om enkele beperkingen in te bouwen.
  • Test uw google campagne zelf uit als ze klaar is. Dit is een vaak voorkomende fout bij beginners. Men neemt automatisch aan dat alles wel zal werken. Controleer daarom voor elke advertentie of ze goed verschijnt. Klik zeker ook op uw advertentie om te zien of ze leidt naar de juiste plaats op uw website. Een typfout of foute link is snel gemaakt en dat kost u wel doeltreffende reclame.

Besluit.

Google is wereldwijd de referentie voor het zoeken van goederen of diensten via het internet. Adverteren met Google Adwords laat uw advertentie verschijnen naast de zoekopdrachten die op uw aanbod betrekking heeft. Dat moet gewoon heel goed, doeltreffend en rendabel zijn. Maar om goed in beeld te komen, zorgt u best voor een commercieel aantrekkelijke tekst en een professioneel ingestelde google campagne. Meer info of tarieven, zie “Waarom is Google reclame zo doeltreffend“. Of neem met 2TREES contact op.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s