Vijf eenvoudige tips voor een betere website.

Hoe meer conversies, hoe meer resultaat.

Hoe meer conversies, hoe meer resultaat een site oplevert.

Conversies zijn tegenwoordig de nieuwe toverwoorden. Conversies voor websites. Conversies voor webshops. Natuurlijk is het belangrijk dat een website of webshop veel opbrengt. In dit artikel krijgt u een beter inzicht hoe u dit kunt bereiken door Vijf eenvoudige tips voor een betere website.

Wat betekenen conversies voor een site?

Eigenlijk is het vrij simpel. Een conversie is een bepaalde actie die via de website of webshop gestuurd wordt. Dat kan b.v. een aankoop van een product zijn, een folder aanvragen, een reservatie boeken, enz. Met een conversie zorgt men dat een site resultaat oplevert. Hoe meer conversies er gebeuren, hoe meer een site opbrengt. Er zijn een aantal nuttige tips die de conversies van uw site kunnen verhogen. Daarom de volgende Vijf eenvoudige tips voor een betere website helpen u op weg.

De home- of landingspagina voor een website of webshop is heel belangrijk. Hier komen bezoekers nl. bij u binnen. De inhoud van deze pagina is meestal bepalend voor conversies of wegklikken. M.a.w. de startpagina van uw site maakt dat mensen verder doorklikken of wegklikken. Google meet b.v. het weigeringspercentage van een pagina. Dat is het tegengestelde van conversies. Dus hoe lager dit percentage, hoe minder mensen er wegklikken.

Vijf eenvoudige tips voor een betere website.

Webpagina’s die veel conversies opleveren voldoen aan drie criteria: ze spreken de bezoekers aan, ze bieden de juiste antwoorden op hun vragen en ze nodigen actief uit om iets te doen. Op deze manier trekken ze de aandacht van de bezoekers, ze zorgen dat men terugvindt wat men zoekt en ze zorgen voor acties. Hoe doet men dit?

  • Plaats de juiste teksten op uw website. Het is verbazend hoe vaak hier tegen gezondigd wordt. Conversies lokkende teksten voldoen aan drie criteria. Vooreerst noemen ze duidelijk problemen of situaties. Dit zorgt voor herkenning bij bezoekers. Ze sommen de oorzaken ervan op en vertellen in een ruk hoe het anders zou kunnen. Hiermee verwerft uw site een expertise en ter zelfde tijd leidt u de bezoekers naar de oplossingen die u aanbiedt. Tenslotte nodigt u de bezoekers uit om een oplossing te kiezen door op een drukveld of button te klikken. Dit is de “call to action” (CTA). Hiermee start de conversie.
  • Gebruik verstaanbare taal voor de gemiddelde bezoeker. Zorg dat de mensen begrijpen waar het over gaat en wat uw producten of diensten voor hen kan doen. Zorg daarom dat uw teksten in de spreektaal staan zoals ze courant gebezigd wordt. Zorg vooral ook dat er geen misverstanden of interpretaties mogelijk zijn.
  • Zorg dat de lay-out van uw website internetvriendelijk is. Gebruik dus duidelijke titels, ondertitels en tekstvelden. Speel met grootte, afbeeldingen en witruimte. Een ideale homepagina heeft maximaal een 150-tal woorden die in 2 of 3 alinea’s geschikt zijn. Hou voor ogen dat internetpagina’s eerder “gescand” worden in plaats van gelezen.
  • Inhoud is belangrijk voor een website. Zorg voor voldoende woorden, want hierop reageren de zoekmachines om uw site te tonen boven deze van een concurrent. Maar schenk heel veel aandacht aan een goede, duidelijke structuur. Orden de inhoud zodanig dat uw site aangenaam leest en vlot navigeert. Zo houdt u uw bezoekers langer geïnteresseerd en leidt u ze beter naar resultaat.
  • Zet tenslotte concreet uw voordelen en troeven in de verf en werk naar het resultaat toe. Opsommingen zijn mooi en nuttig om weten. Maar waar het op aankomt is dat men uw bedrijf verkiest boven een concurrent en wel nu direct. Dat kan enkel als u meer voordelen biedt dan de alternatieven. Vermeld daarom duidelijk de unieke voordelen van uw producten of diensten. En vraag uw bezoekers om nu te klikken voor een bestelling of om hier een aanvraag in te vullen voor meer informatie, enz.

Besluit.

Het succes van een website of webshop hangt zowel af van de inhoud (content is king) als van een internetvriendelijke opbouw van een site. Voor de inhoud moet u meestal zelf instaan. Niemand kent immers beter uw zaak en uw producten dan uzelf. En voor een goede opbouw doet u best beroep op een professionele webdesigner.
Klik hier om met ons contact op te nemen voor een nieuwe website of webshop of om uw bestaande site op te frissen of te moderniseren volgens de internetvriendelijke principes

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s