Websitereclame via een goed CMS berichtenvenster.

Zelf tekst aanpassen is belangrijk.

Een goed berichtenvenster voor goede reclame.

Om met je website hoog in de zoekresultaten te staan, is het o.a. noodzakelijk om regelmatig de gegevens op je site te wijzigen. Een berichtenvenster is een heel doeltreffend middel om dit snel en gemakkelijk te doen. Hoe komt dat en hoe werkt dit?

Wat is een berichtenvenster op een website?

Een berichtenvenster, soms ook wel reclame- of promotievenster genoemd, is een speciaal deel van de website die gemakkelijk door de klant kan worden beheerd. Een deel van de webpagina wordt dus een CMS pagina. Met een aparte login komt de klant op een speciaal deel van de site waar men teksten kan intypen of foto’s opladen. Als men op de “bewaarknop” drukt, wordt de inhoud direct aangepast op de website. Bezoekers zien dus direct de nieuwe tekst of foto’s. Of verouderde informatie wordt met een druk op de knop snel door de klant zelf verwijderd van de site.

Een berichtenvenster kan dus een ideale oplossing zijn voor handelaars of KMO’s die niet echt een dure CMS website nodig hebben, maar die wel graag zonder extra kosten of met weinig moeite een beperkt deel van de site zelf willen aanpassen.

Waarom biedt een berichtenvenster zo veel voordelen?

  • Eerst en vooral is een berichtenvenster interessant omdat je zonder kennis van speciale computerprogramma’s toch op een eenvoudige manier snel nieuwe informatie kan toevoegen aan je website. Je bent van niemand meer afhankelijk en -eenmaal het reclamevenster actief- kan je onbeperkt een deel van je site wijzigen.
  • Bovendien is het volledig gratis in het gebruik. Je mag zoveel maal wijzigingen aanbrengen als je zelf wilt, het kost geen eurocent meer.
  • Ook foto’s kan je hiermee mooi en snel aan je website toevoegen. Voor een leek is dit meestal niet echt evident. Je moet rekening houden met formaten, grootte, enz. Maar een berichtenvenster wordt door ons voorgeprogrammeerd zodat je enkel nog de digitale foto moet opladen en de rest gebeurt geautomatiseerd.
  • Een berichtenvenster wordt gebruikt om snel belangrijke informatie op de homepagina in vedette te zetten. Op deze manier ziet elke bezoeker gegarandeerd deze berichten. Je kan dit dus gebruiken om (tijdelijke) acties aan te kondigen. Maar ook om een speciale realisatie, een nieuwe klant, een bijzondere prestatie, enz. aan te kondigen is een reclamevenster heel doeltreffend.
  • Op deze manier kan je met een berichtenvenster quasi onbeperkt informatie op je website wijzigen. En dat vinden zoekmachines belangrijk. Dit is nl. het signaal voor hen dat je een “actieve” website hebt. In tegenstelling tot passieve, weinig wijzigende sites worden actieve websites hoger gequoteerd in de zoeklijsten.
  • Eenmaal ingelogd op het CMS deel van de site, typ je direct een nieuwe tekst in en deze wordt ook ogenblikkelijk gepubliceerd op je website. Zo reageer je snel en alert op acties van concurrenten, lokale situaties zoals b.v. wegomleggingen, enz. Of je gebruikt deze functie om tijdelijke, afwijkende openingsuren aan te kondigen.
  • Het is zonder meer goed om weten dat je deze aanpassingen overal kan doorvoeren waar je op het internet geraakt. Je hoeft zelfs niet speciaal aan je eigen computer te zitten. Dat kan op je vakantieadres zijn, of bij een leverancier of klant. Zelfs als je met je GSM of pda op het internet geraakt, kan je direct het CMS venster van je site wijzigen.
  • En het werkt net zo eenvoudig als je tekstverwerkingsprogramma (Word b.v.). Met het login-venster zijn er speciale knoppen om de eenvoudige bewerkingen aan de tekst uit te voeren. Zo kan je woorden in vet zetten, of cursief. Of je voegt witruimte tussen de tekst om zo aparte paragrafen of tekstblokken te creëren.

Voor wie is zo’n berichtenvenster heel geschikt?

Het reclamevenster is ideaal voor iedereen die geen volwaardige CMS website nodig heeft en die toch op een moderne, doeltreffende manier met zijn website wil werken. Het zijn dus de kleinere, eenvoudige websites die er goed gebruik van maken. Startersites van 3 of 4 pagina’s bijvoorbeeld, of een standaardsite van 5 pagina’s waarvan de inhoud niet vaak wijzigt. Met een berichtvenster kan je toch nieuwe belangrijke informatie aan je website toevoegen.

Een berichtenvenster wordt vaak gebruikt door winkels b.v. om acties aan te kondigen of om eindereeksartikels te koop te stellen. Boekhouders of vrije beroepen kunnen periodieke informatie of gewijzigde wetteksten duiden. Schilders, timmerlieden of vaklui kunnen speciale werken extra in de verf zetten. Kortom, eigenlijk heeft iedereen met een website vaak wel nuttige nieuwsjes die hier op kunnen komen.

Besluit.

Een berichtenvenster is een heel nuttige functie zodat je zelf permanent en zonder kosten de belangrijkste informatie op je website kunt aanpassen. Zo’n reclamevenster kan worden voorzien bij een nieuwe website. Maar ook achteraf kan een bestaande website altijd worden aangepast zodat zo’n berichtenvenster wordt toegevoegd.

Voor meer informatie over de voordelen, mogelijkheden en kostprijs van een berichtenvenster op uw eigen website, neem gerust met ons contact op.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s