Slim werken met je website.

Maak zelf van je website een succes.

Maak zelf van je website een succes.

Het voorjaar zit er bijna op. Ook de drukte van opendeurdagen, nieuwe collecties, klantendagen, enz. ligt bijna achter de rug. Voor de KMO’s en zelfstandige beroepen komt het er nu op aan om klaar te zijn voor het hoogseizoen. Zeker als je activiteit in de horeca, de decoratie-, ontpannings- of tuinsector ligt. Daarom is het nu ook tijd om even te kijken hoe je je website kunt gebruiken om beter (slimmer) zaken te doen. Graag delen we hier een 3-tal goede ideeën die iedereen kan gebruiken.

Werk regelmatig de inhoud van je website bij.
Een website waar de gegevens continue worden bijgewerkt is heel belangrijk voor een goed imago voor je zaak. Daarom is het goed om minstens elke maand zelf even de eigen website te overlopen. Kijk goed welke informatie achterhaald is (data voorbij, aanbod afgelopen, oude collectie, foute reclametekst, enz.). Ter zelfde tijd kan je ervan profiteren om elke maand een paar nieuwe items aan je site toe te voegen. Zo zien de bezoekers dat je website actuele informatie weergeeft, en dat wekt vertrouwen voor zowel je eigen zaak als voor de info die er wordt getoond.

Mond aan mond reclame is nu belangrijker dan ooit!
Het is reeds veel gezegd en geschreven: de mond aan mondreclame behoort tot een van de sterkste en zekerste promotievormen. Waar dit vroeger voornamelijk gebeurde via babbeltjes op de wekelijkse markt, of bij de bakker, beenhouwer en andere middenstanders, is het internet en de GSM nu in de plaats gekomen. Met een druk op de knop stuur je een bericht aan alle mensen in je adresboek. Het verschil ten opzichte van vroeger ligt nu in de snelheid van de informatieoverdracht. Mond aan mondreclame heeft nog steeds een aureool van “langzaam maar zeker”. Dit is fout. Dank zij e-mail en mobiele telefoon is het nu “snel en zeker” geworden.

Maak van je eigen klanten je eerste promotoren.
2TREES heeft nu een aantal echt leuke acties voorbereid voor KMO’s en middenstanders om hun klanten als promotoren voor hun eigen kar te spannen, maar wel op een originele en eigentijdse manier. Een leuke actie voor deze zomer kan een “Tell A Friend”-actie organiseren. We maken een tof aanbod en geven een leuk voordeel aan je eigen klanten. We mailen dit aanbod met een mooie nieuwsbrief naar je klanten (je hebt toch wel hun e-mailadressen, zeker) en nodigen hen uit om je zomeraanbod te delen met 5 van hun vrienden. Ze geraken aan hun voordeel bij afgifte van je nieuwsbrief en voilà. Jij als handelaar krijgt een pak nieuwe klanten over de vloer, je website is gepromoot, je eigen klanten zijn blij om een voordeel van je te hebben gekregen en je hebt een massa nieuwe e-mailadressen om verder mee te werken.

2TREES E-promotie voor KMO’s en zelfstandige beroepen.
Meten is weten. Nog een waarheid als een koe. Nu is er geen enkele reden meer om even uit te testen wat E-promotie kan doen voor uw website en uw zaak. Om u bij te staan om op een goede manier het internet te gebruiken voor uw zaak kunt u nu op 2TREES beroep doen voor:
– het onderhouden van uw website. We hebben 2 interessante formules. Wie maar sporadisch gegevens moet aanpassen kan bij ons kiezen om dit per opdracht te doen. Maar wie regelmatig nieuwe informatie wil plaatsen kan ook een heel interessante jaarovereenkomst afsluiten. Zo bent u zeker dat de belangrijke info tijdig, correct en foutloos online staat.
– om de verkoop in het hoogseizoen te stimuleren kunt u met 2TREES een E-promotie-actieorganiseren. We maken en versturen o.a. nieuwsbrieven, persberichten of klanteninfo’s online. Heel tof en speciaal is echter een “Tell A Friend”-actie. Leuk voor je klanten en heel rendabel voor elke zaak. Wil je meer hierover weten, download hier onze gratis folder met tips over E-promotie.

Plaats een reactie