Je denkt aan ’n website? Prima, en dan?

Enkele tips voor een goede website

Enkele tips voor een goede website

Graag eventuele misverstanden vermijden: een website is uitstekend en noodzakelijk in de moderne maatschappij, maar het is niet meer dan een werk- en promotie-instrument. Net zo belangrijk als de beslissing om een goede website te laten bouwen is het even noordzakelijk om ter zelfde tijd te denken hoe je er zal mee werken.

Te veel ondernemers (zelfs KMO’ers) vertrekken van een enigszins scheefgetrokken beeld over internet en websites. Het volstaat niet om een site voor je eigen te hebben opdat de orders automatisch zouden binnenwaaien. Ergens kun je een website vergelijken met een gedrukte folder. Je mag de mooiste, duidelijkste en beste folder laten drukken, als je deze angstvallig in je kast bewaart, zal hij nooit renderen. Iedereen beseft dit wel, promotiemateriaal moet je verspreiden, uitdelen, weggeven en laten doorgeven. M.a.w. je moet er mee werken. Zo bekom je het beste resultaat uit de gemaakte kosten.

Een website is ook zoiets. Van promotie-oogpunt uit moet je er ook mee werken. Denk er daarom aan bij de bespreking van het ontwerp van je website. Spreek er je webdesigner over want dit zijn zaken die ook van belang zijn voor de creatie van je site. Het maakt heel zeker verschil als je b.v. met een periodieke nieuwsbrief zal werken, of je een promotie van de maand zal in het leven roepen, of als je einde-voorraad verkopen zal doen, enz.

Goede webdesign is volgens ons duidelijk meer dan enkel je folder op het internet gooien. Met 2TREES praten we vooraf samen door hoe je je nieuwe site achteraf kunt inschakelen voor de promotievoering van je bedrijf. Waar je je adres vermeldt, wanneer je er naar verwijst, hoe je zelf en je personeel met je site werkt, enz. En dat allemaal vertaalt zich in het uiteindelijk ontwerp.

Websites worden steeds belangrijker voor het imago van een bedrijf. Steeds meer mensen kijken immers vooraf even op het internet met wat soort bedrijf zij willen in zee gaan. En dit gebeurt hoofdzakelijk via het internet. Zorg dus vooreerst dat je met een goede website op het internet staat, maar even zeer dat je gemakkelijk te vinden bent én dat je er betrouwbaar uitziet als partner. Neem voor je website zeker geen risico en vertrouw dus je imago best enkel toe aan een professionele webbouwer.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s