Een webshop: oplossing tegen hoge kosten.

Een webshop geeft je bedrijfsresultaat een boost.

Een webshop geeft je bedrijfsresultaat een boost.

Zowat elke week schiet de olieprijs weer door een of ander plafond. We hoeven het nieuws niet echt te volgen om dit te weten. De teller op onze wekelijkse pompbeurt houdt dit nauwgezet bij. Niet echt een ideale situatie voor KMO’s en zelfstandige ondernemers. Beetje bij beetje gaat het klantenbezoek achteruit, want een autoritje begint duur te worden. Maar de nieuwe webshop van 2TREES biedt weerwerk en laat de omzet verder stijgen. Hoe komt dit?

Waarom zou je investeren in een webshop?
De hoofdreden heeft steeds met
omzet te maken. Ofwel gaat de omzet in de gewone winkel achteruit en wil men deze met een webwinkel aanzwengelen. Ofwel verkoopt men een nieuw product of dienst en wenst men via een nieuw kanaal nieuwe klanten te werven. Of de gewone off-line reclame middelen renderen niet meer genoeg zodat men nieuwe vormen van verkoopspromotie wil aanboren.

Welke voordelen biedt een webshop?
Een aantal zijn vanzelfsprekend. Een webshop is niet gebonden aan
openingsuren, maar kan dag en nacht worden bezocht via het internet. Eenlocatie speelt ook geen rol want het internet stopt niet aan een grens. Als je een meertalige webwinkel onderhoudt, zie je gemakkelijk klanten uit gans Europa en zelfs verder. Heel belangrijk is ok dat men geen zware investeringen moet doen in infrastructuur, huur, inrichting, enz. Men kan het noodzakelijkste aankopen (voorraad, beperkte stockage, …) en verder meegroeien met de nieuwe zaak.

Een aantal voordelen zijn minder voor de hand liggend, maar net even belangrijk. Door met het internet te werken kan men plots een aantal nieuwereclamemiddelen gebruiken. Denk maar aan reclamebanners, nieuwsbrieven, pay-per-click reclames, SMS-promoties, enz., enz. Deze middelen zijn uiterst efficiënt, want men kan heel nauwkeurig meten wat een actie oplevert. En heel belangrijk is ook dat deze middelen relatief goedkoop zijn en dat ze meestal precies de doelgroep aanspreken die je wilt bereiken. Je hebt weinig verlies.

Tenslotte is snelheid hier een laatste groot voordeel. Met een online shop en via het internet reageer je razendsnel en uiterst doeltreffend. In een paar dagen tijd is een nieuwe promotie uitgewerkt, zijn de reclamemiddelen gemaakt én is de actie aangekondigd. Geen enkele traditionele actie kan je kloppen. Je kunt zelfs dag per dag op het algemeen nieuws reageren, als je wilt.

En hoe zit met de klanten van een webshop?
Een webwinkel biedt voordelen voor zowel je bestaande klanten als voor de nieuwe die je ongetwijfeld zult aantrekken. De
bestaande klanten vinden het tof omdat ze van thuis uit hun favoriete artikels kunnen bestellen. Ze kennen je producten, dus weten ze precies wat ze kopen. Maar nu kunnen ze dit doen in de tijd dat zij het willen, zelfs ’s avonds. En meegenomen is natuurlijk dat zij het huis niet uit moeten. Hun levering kan op de stoep worden afgezet zodat zij geen tijd meer kwijt zijn en geen dure verplaatsingen meer moeten doen.

Nieuwe klanten leren je producten of diensten kennen op het moment dat zij er interesse voor hebben. Ze stellen zich gemakkelijker open voor je producten. Maar ze komen van heel wat verder dan je traditionele klanten. Bovendien kan het best zijn dat ze een ander kooppatroon hebben dan je gewone klanten. Het is niet uitzonderlijk dat b.v.Scandinaviërs gemakkelijker grotere bestellingen plaatsen. Of dat Nederlanders sneller op promoties inspelen en je afhelpen van eindereeksen.

Na verloop van tijd zal je zien dat je met een webshop zelfs gemakkelijker af geraakt van eindereeksen of “winkeldochters”. Wat b.v. niet verkoopt nabij je deur kan hip en trendy zijn even verderop. Na een tijdje zal je zelfs je klanten op deze manier kunnen indelen, zodat je risico bij het aankopen van collecties of voorraad beperkt wordt. In combinatie met een snellere en verhoogde verkoop verbetert het rendement van je zaak snel.

Welke mogelijkheden heeft 2TREES voor webshops voor KMO’s en zelfstandigen?
Onze standaardwebshop “Cashmaker” is op maat gemaakt van deze doelgroep. Het is een budgetvriendelijk programma (kost EUR 2.500,00 excl. BTW) en werkt perfect in al zijn geledingen. Bestellingen kunnen probleemloos worden geplaatst, de navigatie gebeurt snel en de artikels zijn duidelijk vermeld. Zelfs de betaling van aankopen is voorzien en de ganse webshop is reglementair aan de Belgische wetgeving gebouwd. Bovendien zijn onze webshops eenvoudig in gebruik voor iedereen.

Onze webshop “Moneymaker” biedt alle voordelen van de “Cashmaker”, maar hier bovenop krijg je 3 maand reclame op Google inbegrepen. Hierdoor wordt je reclame voor je webwinkel het eerste kwartaal van je start bij vele duizenden mensen getoond, zodat je heel snel nieuwe bezoekers werft. De Moneymaker-webshop kost EUR 2.895,00 excl. BTW.

Zowel de Cashmaker als de Moneymaker webshops worden door ons aangemeld bij de voornaamste zoekmachines om sneller opgepikt te worden bij de zoekresultaten. Voor beide is ook 4 u. opleiding standaard inbegrepen, evenals een uitgebreide gebruikershandboek en 3 maand gratis helpdesk.

Interesse in een webshop voor uw eigen zaak? Neem gerust en volledig vrijblijvend met ons contact op patrick@2trees.be. Meer informatie over het goed gebruik van een webshop vindt u ook op onze website www.2trees.be.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s