Een webshop creatief gebruiken.

Webshop remedie tegen omzetverlies.

Webshop remedie tegen omzetverlies.

Eind 2007 telde België 2.647.000 internetaansluitingen waarvan 82 % voor privé gebruik. De laatste 5 jaar steeg het aantal aansluitingen bovendien met 45 %. Recente studies wezen uit dat het gedrag van de Belgische consument ook veranderde. Het internet wordt nu steeds vaker gebruikt om zich vooraf te informeren en om vooraf een beeld te krijgen van de firma of persoon waar men contact mee zoekt. Het internet wordt duidelijk onmisbaar voor iedereen die een eigen zaak heeft.

De redenen om met een website / webshop te starten zijn voornamelijk de wens om nieuwe producten te verkopen bij nieuwe klanten en om meer omzet te genereren doordat men via een webshop over gans de wereld klanten kan zoeken. Dat is allemaal prima, maar toch stellen we vast dat het voornamelijk grote bedrijven en dito organisaties zijn die momenteel aan E-commerce doen. En dat is spijtig. Want ook voor KMO’s, zelfstandigen (en zelfs vrije beroepen) kan het principe van een webshop tot een sterkestijging van de bedrijfsresultaten leiden. Bovendien zijn de moderne webshops ook uiterstklantvriendelijk en bedrijfszeker. Alleman is winnaar!

Hier wilt 2TREES met twee zaken bij aansluiten. Vooreerst bouwden wij nu een standaard KMO-webshop die een modern, vlot en bedrijfszeker gebruik koppelt aan een heel interessante prijs. Speciaal gebouwd om KMO’s en zelfstandigen te helpen om ook snel met internetverkoop te starten zorgt 2TREES ook nog voor een degelijke opleiding op maat van de kleinere ondernemer. Daarmee wordt de voornaamste vrees weggenomen, nl. de angst om de werking met de webshop niet goed onder de knie te krijgen, of om te falen bij hun klanten.

Een tweede, origineel idee werd gelanceerd door onze klant Belle et Beau. Dit is een toffe interieurzaak op de markt te Tielt. Maar deze markt kreunt nu even onder grote wegwerkzaamheden zodat de zaak moeilijker bereikbaar is. Elke middenstander kent het wel, dit betekent gegarandeerd omzet- en inkomenverlies. Belle et Beau gebruikt nu haar webshopals troef en lanceerde voor de duur van de werken de gratis levering in de Benelux van de goederen die via de webshop werden gekocht. Zij meldde dit zowel aan haar klanten, via Google advertenties als via de pers. Dit werd o.a. opgepikt door Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad  en Het Volk online die er een artikel over plaatsten.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s